ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (ΠΟΙΗΣΗ – ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ)

Κωδικός μαθήματος
13ΒΝΦ12
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο Η
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Βυζαντινή και Νεοελληνική Φιλολογία
Διδάσκων καθηγητής

Ε. ΚΟΥΤΡΙΑΝΟΥ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
  3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Θεωρητικής κατεύθυνσης, ειδίκευσης γενικών γνώσεων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

 
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Είναι δυνατόν να προσφερθεί
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Το μάθημα αποτελεί μάθημα κατεύθυνσης, ειδικών γνώσεων.

Η ύλη του μαθήματος αναφέρεται σε έννοιες και σε μεθοδολογίες διαχείρησής τους και τη θέσης τους στη διάρκεια του κύκλου ενός έργου, έτσι ώστε η/ο φοιτήτρια/τής να έχει μια συνολική αντίληψη των διαδικασιών και μεθοδολογιών στη διαχείριση έργου, αλλά και ειδικότερη αντίληψη των επιμέρους έργων.

Στόχο του μαθήματος αποτελεί η εμβάθυνση σε συγκεκριμένα λογοτεχνικά έργα και η σύνδεσή τους με το γενικότερο πλαίσιο της ελληνικής και της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο η/ο φοιτήτρια/τής θα είναι σε θέση να:

Έχει κατανοήσει τα βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά του επιστημονικού κλάδου, τη σύνδεσή του με γενικότερους οικονομικούς και επιχειρησιακούς στόχους και τις αρχές του κύκλου της ζωής των έργων.

Έχει γνώση των εργαλείων και των τεχνικών της διαχείρισής τους και πώς αυτά χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν την επιτυχή κατανόηση και εμβάθυνση στους όρους ανάγνωσης των λογοτεχνικών έργων.

Είναι σε θέση να διακρίνει τους βασικούς ρόλους σε ένα πραγματικό περιβάλλον ή μια μελέτη πρίπτωσης έργου και να εκτιμήσει τον ρόλο των ενδιαφερομένων μελών στην υλοποίηση του έργου.

Χρησιμοποιεί τις μεθοδολογίες διαχείρισης έργων για να προσδιορίσει βασικά στοιχεία, όπως προσβασιμότητα και διαχείριση της λογοτεχνίας σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης.

Αναλύει και υπολογίζει τα βασικά στοιχεία κόστους του έργου και τη σύνδεσή τους με το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ένα σχέδιο σε μια μελέτη περίπτωσης έργου που περιλαμβάνει την οργάνωση του έργου, την κατανομή των βασικών καθηκόντων και τα βασικά σχέδια του έργου (ανάλυση περιβάλλοντος, επικοινωνίες, στόχους, ανάλυση δομής εργασιών, χρονοπρογραμματσιμό, και προϋπολογισμό).

 

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

 

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.

Λήψη αποφάσεων.

Αυτόνομη εργασία.

Ομαδική εργασία.

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.

Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
Κοινωνικά/οικονομικά, πολιτικά, ιδεολογικά συμφραζόμενα της μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο ελληνικής λογοτεχνίας Βλ. ενότητα Συνιστώμενη βιβλιογραφία  
Η «κοινωνική ποίηση» του Τάσου Λειβαδίτη, του Μανόλη Αναγνωστάκη και του Τίτου Πατρίκιου    
Η πεζολογική έκφραση του Τάκη Σινόπουλου – «υπαρξιακή» ποίηση    
Μ. Δημάκης κ.ά.    
Ο «υπερρεαλισμός» του Νίκου Γκάτσου, του Δ.Π. Παπαδίτσα και του Μίλτου Σαχτούρη    
Άλλοι νεοϋπερρεαλιστές ποιητές    
     
Η ποίηση του Νίκου Καρούζου, του Έκτορα Κακναβάτου και της Κικής Δημουλά    
Οι Ακυβέρνητες πολιτείες του Στρατή Τσίρκα    
Οι μυθιστορηματικοί ήρωες του Αλέξανδρου Κοτζιά και τα αυτοβιογραφικά στοιχεία της Γαλάτειας Σαράντη    
Το Λάθος του Αντώνη Σαμαράκη – Τα διηγήματα του Δημήτρη Χατζή – Τα ψάθηινα καπέλα της Μαργαρίτας Λυμπεράκη    
Χαρακτηριστικά της «γυναικείας γραφής»: Εύα Βλάμη, Διδώ Σωτηρίου, Μαρία Ιορδανίδου, Άλκη Ζέη, Μάρω Δούκα    

Οι πλέον πρόσφατες ποιητικές «γενιές» και η σύγχρονη πεζογραφία

Παρουσίαση εργασιών

   
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:  
Πρόταση 1 Βλ. ενότητα: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΗ
Πρόταση 2 ………………………….
Πρόταση 3 ………………………….
Πρόταση 4 ………………………….
Άλλο ………………………….
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
  39
  3
  58
   
  100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

 

α) γραπτή εργασία και παρουσίασή της:

20% της τελικής βαθμολογίας

Β) τελικές γραπτές/προφορικές εξετάσεις: 80% της τελικής βαθμολογίας

Η αξιολόγηση γίνεται με ερωτήσεις, οι απαντήσεις των οποίων είναι προσβάσιμες στη βιβλιογραφία του μαθήματος.

Γλώσσα: ελληνικ

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

(1) Mario Vitti, Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Εκδόσεις Οδυσσέας, Αθήνα 2003, σσ.477-587.

(2) Αλέξ. Αργυρίου, Η ελληνική ποίηση, Η πρώτη μεταπολεμική γενιά (ανθολογία), Εκδόσεις Σοκόλη, Αθήνα 2006.